Μετά την καραντίνα, τι;

Μια πρωτόγνωρη εμπειρία φτάνει στο τέλος της. Πολλοί από εμάς, είχαμε την ευκαιρία να αλλάξουμε κάποιες κακές συνήθειες ή να απολαύσουμε πράγματα που δεν μπορούσαμε στην καθημερινότητα μας να τα έχουμε , όπως η ξεκούραση και το καλό σπιτικό φαγητό. Τι γίνεται από δω και πέρα;

Η καθημερινότητά μας χαρακτηρίζεται από μειωμένο χρόνο, στρες , ελάχιστη ξεκούραση και φυσικά τροφές που δεν καλύπτουν τις ανάγκες μας. Φράσεις όπως «δεν προλαβαίνω να φάω κάτι γιατί δουλεύω» , «δεν κοιμάμαι καλά γιατί σχολάω αργά από την δουλειά μου»,  «ξεχνάω να πιω νερό λόγω φόρτου εργασία» και άλλες παρόμοιες φράσεις, θα έχουν την τιμητική τους.

Ας δούμε όμως μερικά πράγματα από μια άλλη σκοπιά. Αν σήμερα προσδιόριζα τον τρόπο ζωής του καθενός, δίνοντας του τις παρακάτω συμβουλές, όπως :

  1. Θα κοιμάστε 3-4 ώρες κάθε μέρα.
  2. Θα αγχώνεστε όσο πιο πολύ μπορείτε.
  3. Δεν θα πίνετε νερό
  4. Θα πίνετε 4-5 καφέδες όλη μέρα και το βράδυ θα τρώτε μια μεγάλη ποσότητα φαγητού.
  5. Μην προετοιμάζετε κάτι από το σπίτι, μπορείς να φας κάτι πρόχειρο απ’ έξω.
  6. Δεν θέλω άσκηση, αλλά να βυθιστείτε στον καναπέ και να βλέπετε όσο περισσότερο μπορείτε τηλεόραση…

…σίγουρα ,ο κόσμος θα με περνούσε για τρελό. Και λογικό είναι, αφού ο καθένας μας γνωρίζει ότι κάτω από αυτές τις συνθήκες, ο οργανισμός δεν μπορεί να αποκτήσει τη σωστή λειτουργία του.

Το πρόβλημα είναι πως σε ένα πιεσμένο πρόγραμμα, μπορείς να βρεις τον τρόπο να κάνεις πράγματα για την υγειά σου. 

Όλα ξεκινούν με την οργάνωση και τη συνειδητοποίηση κάποιων πραγμάτων. Μια καλή άσκηση είναι να καταγράψουμε πως ξοδεύουμε το 24ωρο μας. Θα διαπιστώσουμε, πως ένα μεγάλο μέρος το ξοδεύουμε άσκοπα, σε πράγματα που δεν βελτιώνουν ούτε την ψυχολογική αλλά ούτε και σωματική μας υγειά. Έτσι, με ελάχιστο χρόνο μπορώ να κάνω πράγματα για να βελτιώσω την υγειά του οργανισμού μου.

Διατροφή: αν ξεκινήσω την μέρα μου χωρίς να την σχεδιάσω, το σίγουρο είναι ότι θα υποπέσω σε πολλά σφάλματα. Για αυτό κάνω τα εξής:

  1. Ξοδεύω μια ώρα την Κυριακή για να προετοιμάσω τα απαραίτητα: βάζω σε μικρά σακουλάκια ξηρούς καρπούς με αποξηραμένα φρούτα, κόβω ή βράζω σαλάτες και τις τοποθετώ στο ψυγείο. Αν θέλω μπορώ να ετοιμάσω και μερικά δημητριακά όπως το πλιγούρι και κινόα, με σκοπό να το χρησιμοποιήσω σε κάποια σαλάτα.
  2. Ετοιμάζω κρύα τοστ ή smoothies μία μέρα πριν την δουλειά μου και τα τοποθετώ στο ψυγείο.
  3. Κάνω μια λίστα με μαγαζιά που είναι γύρω από την δουλειά και σε συνεργασία με τον διαιτολόγο , επιλέγω κάτι που θα μου προτείνει.
  4. Αν το μεσημεριανό μου λόγω χρόνου το καταναλώνω το βράδυ στο σπίτι, τότε φροντίζω να αλλάξω την δομή του. Δηλαδή αντί για κοτόπουλο με ρύζι, προτιμάμε 1 σαλάτα με κοτόπουλο και 1 παξιμάδι κρίθινο μικρό. Αντί για μακαρόνια με τυρί, κάνω μια μακαρονοσαλάτα. Με αυτό τον τρόπο καταναλώνω περισσότερες φυτικές ίνες και λιγότερο υδατάνθρακα, μειώνοντας έτσι τις θερμίδες, αυξάνοντας ταυτόχρονα τον κορεσμό.
  5. Αν αφήσω το στομάχι άδειο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα , προτιμώ ένα μικρό σνακ όπως φρούτο ή 1 χούφτα ξηρούς καρπούς πριν το γεύμα. Έτσι μειώνω την πεινά μου και καταναλώνω μια μικρή ποσότητα από το κυρίως γεύμα.

Νερό : Το νερό πολλές φορές λόγω φόρτου εργασίας το ξεχνάμε. Αυτό είναι ακόμα πιο συχνό κατά τους χειμερινούς μήνες. Το νερό προτείνεται να καταναλώνεται καθ’ όλη την διάρκεια της μέρας. Μια λύση είναι συχνές υπενθυμίσεις στο κινητό τηλέφωνο.  Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να καθορίσουμε και τη σταθερότητα των γευμάτων.

Άσκηση: Φυσικά μετά από μια κουραστική μέρα, λίγοι είναι αυτοί που θα πάνε σε ένα γυμναστήριο. Δεν είναι ο χρόνος μόνο , αλλά και η κούραση που τους αποτρέπει. Η άσκηση πρέπει να είναι κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες και τις δυνατότητες του καθενός. Αν κάποιος μπορεί να αφιερώσει μόνο 2 φορές την βδομάδα σε ένα απλό περπάτημα, κέρδος είναι. Αρκεί, όμως, να βάλει εφικτούς στόχους και πραγματοποιήσιμους. Η άσκηση δεν έγκειται μόνο στην μείωση του βάρους αλλά και στην ψυχολογική ανάταση του καθενός.

Ύπνος: Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται λέει ο σοφός λαός. Μόνο που το πρωί συνδυάζεται με έναν καλό ύπνο. Αν νιώθουμε το πρωί χωρίς ενέργεια,  αυτό σημαίνει ότι μάλλον το βράδυ δεν κοιμηθήκαμε καλά. Το σώμα μας μετά από μια κουραστική μέρα, έχει την ανάγκη να ξεκουραστεί. Η τηλεόραση, η ενασχόληση με το κινητό ή το τάμπλετ δε χαλαρώνει τον οργανισμό αλλά αντιθέτως του δημιουργεί πρόβλημα. Ένα χαλαρωτικό μπάνιο μετά τη δουλειά και ένα μέτριο γεύμα είναι ό,τι πρέπει για να προετοιμάσουμε το σώμα μας για ύπνο. Κρατάμε δροσερό το δωμάτιο, κλείνουμε τα φώτα και αφηνόμαστε στην αγκαλιά του Μορφέα.

Ποιος είναι ο Ιορδάνης Δουρβανίδης;

Απόφοιτος διαιτολόγος-διατροφολόγος στο ΤΕΙ Σίνδου. Η πτυχιακή του είχε θέμα την κυστική ίνωση. Συνεργάστηκε με το παιδιατρικό γαστρολογικό και παθολογικό τμήμα της της Γενικής Κλινικής του Παπαγεωργίου. Έχει αρθρογραφήσει σε αρκετά περιοδικά και έχει συμμετάσχει σαν εισηγητής σε διατροφολογικά συνεδρία. Διετέλεσε διαιτολόγος σε αρκετά αθλητικά σωματεία της πόλης μας. Διατηρεί αυτή τη στιγμή το δικό του διαιτολογικό γραφείο στον πεζόδρομο της Καλαμαριάς από το 2018 με την ονομασία NEWtrition. Συμμετέχει φέτος στην τηλεοπτική εκπομπή Viva στην TV100 ως μόνιμος συνεργάτης με ποικίλη θεματολογία ενώ είναι καλεσμένος και σε ραδιοφωνικές εκπομπές με θέμα την υγεία και τη διατροφή.

*Τον Ιορδάνη θα τον βρείτε στο διαιτολογικό του γραφείο «Newtrition» στην Καλαμαριά, Ξενοφώντος 1 και στα τηλέφωνα επικοινωνίας 2314035472 και 6938343176.

Θέλετε να γίνετε φίλοι του Choosehappiness.gr και να εστιάζετε στη θετική πλευρά της ζωής; Εδώ: https://www.facebook.com/villyargiroudi/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s