Δίαιτα μέρα πρώτη: Tips που ήδη ξέρεις αλλά εφαρμόζεις;

Δεν είμαι γιατρός. Δεν είμαι διαιτολόγος. Τα παρακάτω που θα διαβάσεις, λοιπόν, είναι απλά πρακτικά tips που όλοι έχουμε ακούσει, αλλά λίγοι έχουμε πραγματικά εφαρμόσει. Το ιδανικό είναι να αφεθείς στα χέρια ενός ειδικού

Δίαιτα, μέρα πρώτη. Για μένα. Συνεπώς, μέσα από αυτό το κείμενο, λέω να εφαρμόσω το πρώτο tip που σκοπεύω να τηρήσω, στην υπόσχεση που έδωσα στον εαυτό μου να χάσω το περιττό βάρος που -ω ναι- κουβαλώ εδώ και πολλά χρόνια. Να κρατάω σημειώσεις. Πάμε να δούμε και τα υπόλοιπα και να θέσουμε στόχους;

  1. Κρατάω σημειώσεις. Διάλεξα ένα από τα τετράδια που έχω στη συλλογή μου και άρχισα να κρατάω ημερολόγιο. Τι θα τρώω κάθε μέρα, τι πρόοδο θα κάνω, τι αλλαγές θα εφαρμόσω. Και ποιος είναι ο στόχος.
  2. Ο ΣΤΟΧΟΣ. Προτιμώ τους εφικτούς στόχους. Τους κοντινούς. Προτιμώ να πιάνω μια κορυφή και μετά να πηγαίνω στην επόμενη. Κάνε κι εσύ συγκεκριμένο το στόχο σου και τσίγκλισε τον εαυτό σου να τον πετύχει.
  3. Εξετάσεις υγείας. Ακόμα κι αν αποφασίσεις να μην ξεκινήσεις με διαιτολόγο, σου προτείνω μετά από επίσκεψη σε γιατρό να κάνεις αιματολογικές εξετάσεις για να δεις πού βρίσκεται η υγεία σου. Μην το αμελήσεις.
  4. Πήγαινε στο σούπερ μάρκετ. Ας μη γελιόμαστε. Ξέρεις κι εσύ ότι η σοκοφρέτα είναι απαγορευμένη. Κάνε λίστα με τα ψώνια σου και μείνει συνεπής. Δεν χρειάζεται να τονίσω ότι καλό είναι να κρύψεις από το σπίτι τις λιχουδιές, χρειάζεται;
  5. Ζάχαρη και αλάτι. Σου αρέσει να πίνεις φρέντο καπουτσίνο με επτά κουταλιές ΜΑΥΡΗ ζάχαρη; NOT. Επιστροφή στον ΜΑΥΡΟ καφέ (χωρίς ζάχαρη) εκτός αν θέλεις τη στέβιά σου. Σχετικά με το αλάτι, μην βουτάς το φαγητό σου λες και είναι μουστάρδα. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.
  6. Αγαπάμε την άσκηση. Προσωπικά, NOT! Θα αρκεστώ στο περπάτημα. Όσο περισσότερο μπορώ. Εσύ κάνε το σωστό και βάλε το γυμναστήριο στη ζωή σου.
  7. Ενυδάτωσε τον οργανισμό σου. Υγρά και κυρίως νερό. Πολύ νερό. Όσο περισσότερο μπορείς. Όσο πιο συχνά μπορείς.
  8. Φρούτα και λαχανικά. Φάε ό,τι προσπαθείς να τρώνε τα παιδιά σου. Φρούτα και λαχανικά ως σνακ, ως συνοδευτικό, ως…ό,τι μπορείς για να μην φας τον «κόσμο όλο».
  9. Φάε αργά με μικρό πιρούνι. Τρως γρήγορα; Λάθος. Απέκτησε μια ρουτίνα, φάε αργά, μακρυά από την τηλεόραση και δοκίμασε να φας με μικρό πιρούνι. Εμένα με βοηθάει. Εσένα;
  10. Βάλε τα σωστά όρια. Λένε ότι είναι σοφό να τρως έως κάποια συγκεκριμένη ώρα μέσα στην ημέρα, περίπου έως τις οκτώ το βράδυ. Δες το πρόγραμμά σου, δες εάν αυτό είναι εφικτό και δοκίμασέ το.

11. Γλυκό. Θυμάσαι ότι μιλάμε για δίαιτα, έτσι; Εάν πάλι σου είναι αδύνατο να στερηθείς το γλυκό, προτίμησε τη μαύρη σοκολάτα. Όχι όλη. Για ευνόητους λόγους.

12. Δίαιτα της θείας σου. Το σώφρων είναι να μην ακολουθείς δίαιτες που είναι αποκλειστικά φτιαγμένες για κάποιον άλλον. Δεν έχουμε όλοι οι οργανισμοί τις ίδιες ανάγκες. Δε χρειάζεται να σου πω ότι είναι επικίνδυνο να εμπιστευτείς εκείνη τη δίαιτα που γράφει στο youtube ότι χάνεις δέκα κιλά σε ένα μήνα, πες μου ότι όντως δε χρειάζεται…

13. Ψυχολογία. Προσωπικά, τρώω συναισθηματικά. Στη στεναχώρια; Τρώω. Στη χαρά; Τρώω. Γενικά τρώω. Συμβουλεύσου ψυχολόγο ή κάνε ό,τι γενικά μπορείς για να αλλάξεις τη ψυχολογία σου. Ίσως είναι το κλειδί για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα στη διατροφή σου.

14. Δεν μπορείς να το κόψεις. Μπορείς να το ελέγξεις. Το φαγητό είναι ανάγκη. Δεν είναι τσιγάρο να το κόψεις. Να το επαναλαμβάνεις στον εαυτό σου και να εμπιστεύεσαι τη μνήμη σου. Ξέρεις τι σε ενοχλεί. Ξέρεις τι σου κάνει κακό. Θύμισε στον εαυτό σου να το θυμάται.

15. Αντικατέστησε. Εάν δεν μπορείς να μη φας μακαρόνια, φάε ολικής. Αν θέλεις στην καθισιά σου ένα φρατζολάκι ψωμί, προσπάθησε να το περιορίσεις σε λίγες φέτες μαύρο ψωμί. Κάνε τα πειράματά σου. Ενημερώσου. Δοκίμασε νέες συνταγές και μη φοβάσαι να αλλάξεις τις διατροφικές σου συνήθειες.

Κάπου εδώ σταματώ. Όχι γιατί δεν υπάρχουν άλλα μυστικά επιτυχίας. Γιατί κανένα μυστικό επιτυχίας δεν είναι μυστικό επιτυχίας, εάν πρώτα δεν επιτύχει.

Πάμε να ξεκινήσουμε.

Πάμε να προσπαθήσουμε.

Πάμε να γίνουμε καλύτεροι.

Κι αν δε το χρωστάμε σε εμάς, το χρωστάμε στα παιδιά μας, στους αγαπημένους μας.

Ξέρεις ότι έχεις δίκιο. Ξέρω ότι έχω δίκιο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s